A minap ismét csütörtököt mondott a 4-es metró. Nem ez első eset, hogy műszaki hiba miatt kellett leállnia, és a jóslatok szerint valószínűleg nem is az utolsó.
Ezek a rendszeressé váló meghibásodások nem meglepőek. A 4-es metró egyáltalán nem volt még alkalmas az átadásra. A tesztidőszakban az új metrók többször túlfutottak, a tűzvédelmi próbán teljesen elárasztottak egy műszaki helyiségeit, máskor pedig egy Alstom-kocsit sikerült eláztatni. De persze sietni kellett, a választások előtt mindenképpen át kellett adni a metrót, hogy a Fideszes városvezetés sütkérezhessen a dicsfényben.
A legdurvább azonban az, hogy a hibákból nem csináltak titkot, sőt már az átadás előtt előrejelezték, hogy további gondok lesznek a 4-es metróval.
A jóslat beigazolódott: 10 nappal az átadás után már voltak fennakadások. Az utasoknak először április 8-án kellett elhagynunk a szerelvényeket. Akkor a Fővám térnél romlott el az M4 egyik vonata. Nem meglepő módon persze a Futár kijelzők sem mutattak információt. Most pedig ismét meghibásodott az egyik jármű, a Szent Gellért tér és a Keleti pályaudvar között jártak metró helyett pótlóbuszok.
De nem csak a műszaki meghibásodások bosszantják az utasokat. A 4-es metró átadásával párhuzamos felszíni közlekedés változása is sok borsot tör a békávézók orra alá. A BKK megszüntette a Péterfi Sándor Utcai Kórház kórház tőszomszédságában lévő trolibuszmegállót, ami miatt 300 métert kell a kórháztól gyalogolniuk a betegeknek. A 7E buszcsalád átvariálásával pedig Szent Imre Kórház sincs már összekötve a Kelenföldi Pályaudvarral, ami a vidékről ingázó kórházi dolgozóknak és a betegeknek is nehézséget okoz.