" Az idő igaz, S eldönti, ami nem az. " - Petőfi Sándor
Az ügy dokumentumaiért látogassa meg a www.hagyomiklos.com-ot!

már
28

Az élet is szokott nagy meglepetéseket produkálni, a politika meg végképp. Hogy most kik is fogják szidolozni a glóriát, kik is vágják át a nemzeti színű szalagokat? Naná hogy azok, akik ellenezték ezt a beruházást, vagy ott vágtak alá, ahol tudtak. Átadták a 4-es metrót! Ünnepeljen egész Budapest!

Bödey-János index m4.jpgfotó: Bödey János - Index

Demszky nélkül...

Tarlós István már korábban bejelentette, hogy nem hívja meg Demszky Gábort, mivel elődje méltatlanná vált arra, hogy a metró átadásának fényében sütkérezzék. Majd hozzátette: „alapos okunk van feltételezni, hogy ok nélkül és gátlástalanul gyalázná a miniszterelnököt és engem, válaszul az udvariasságunkra.”  Azt már sohasem tudhatjuk meg, hogy Demszky így tett volna-e. Mindenesetre a Keleti pályaudvarnál molinókkal gyülekező liberálisok megköszönték a volt főpolgármesternek az erőfeszítéseket. Hogy sikerült-e ezzel némi borsot törni Tarlós orra alá, nem tudhatjuk. De nem is érdekes. Úgy is furcsa viszonyban vannak a történelemmel, meg a tényekel. Itt a választási véghajrában meg ezek miért is számítanának?

Orbánnak sem, bár ezen ki lepődik meg, de őszintén? A miniszterelnök szerint a 2010-ben létrejött, és azóta is fennmaradt összefogásnak és egységnek köszönhető a 4-es metró átadása. Szerinte a négy éve kormányzó Fidesznek köszönhető, hogy végre elkészült a metró. Előtte ugyanis nem történt semmi érdemleges….

Ha eddig nem kapott el minket a görcs a röhögésre, akkor ezután már bármit mondhat. És mondott is: egy gigantikus csomóhoz hasonlította a projektet, amit a Fidesz-kormánynak és Tarlós Istvánnak kellett kibogoznia. Na és persze szerinte forint milliárdokat spóroltak vele. Merthogy a főpolgármestert 2010 után arra kérte: csak egyetlen időpontot mondjanak arra, mikor adják át, de azt az egyetlen időpontot tartsák is be. Ez pedig sikerült, úgyhogy minden faja. Nem hiába emlegeti Orbán a büszke fővárost, amely ha nagy dolgokra vállalkozik, megtalálja az együttműködés módját a mindenkori kormányzattal. Fordítsuk le magyarra: a fideszes városvezető a Fidesz-kormánnyal megtalálja az együttműködés módját. De ha nem, akkor burkoltan figyelmeztet is a miniszterelnök: a cselekvéshez erő is kell, az erőhöz pedig egység. Éppen ezért javasolja a kampányüzemmódban lévő miniszterelnök, hogy őrizzék meg ezt a 2010-ben létrehozott egységet. Különben nyilván úgy járnánk, mint 1998-tól kezdődően ugye, amikor példának okáért a metróberuházás leállításával is keresztbe tettek a vörös Budapestnek.

Fogalmazzunk óvatosan: a metró elkészülte a szocialista-szabad demokrata kormányoknak köszönhető. Az első Orbán-kormány leállította az építést, 2010 után pedig csak azért fejezte be, mert már visszafordíthatatlan volt.  Blogunk felületén az utóbbi időben többször foglakoztunk a 4-es metró beruházással, pontosabban annak ünnepélyes átadásával. Nyilván korábban is gyakorta írtunk Közép-Európa egyik legnagyobb beruházásáról, arról az időszakról, amikor elindult a kivitelezés. Arról a korszakról, amikor sikerült európai uniós pénzeket lehívni ehhez a megaberuházáshoz, és arról is, hogy kiket vádoltak meg és mivel ennek kapcsán. Most csak három számot fogunk megemlíteni, mert nem rondítunk bele a főpolgármester nagy napjába.

Az első számunk az 50 millió. Hagyó Miklós volt főpolgármester-helyettest vádolják azzal, hogy szükségtelenül fizettek ki 50 milliót egy tanácsadó cégnek projektmenedzseri és koordinációs feladatok ellátására a Metro4-projektben. Ez volt az AAM Zrt. tanácsadó vitatott szerződéseinek az egyike. A vád a bíróság előtt egyelőre nem igazolódott - fogalmaz óvatosan a HVG. Nos, a tárgyaláson a tanúknak nem kellett óvatosan fogalmazniuk. Itt érünk el a második számhoz. Az egykori DBR projektigazgató állt elő az egymilliárd eurós számmal.  Mármint hogy az AAM munkájának is köszönhetően ennyit sikerült lehívni az EU kohéziós alapjából amellett, hogy több tízmilliárd forintnyi összeget takarítottak meg annak kapcsán, hogy koordinálta a beruházást a tanácsadó cég. Hogy lássuk, milyen viszonyban vannak felsorolt számok, látnunk kell a harmadikat is: 452 milliárd. Ennyi az összberuházás értéke úgy, hogy nem látni, az eredeti terveknek megfelelően elkészül-e valaha a második ütem. Amiről Orbánék oly könnyen lemondtak. Úgy, mint az egész beruházásról 1998-ban, az első Orbán-kormány idejében. Elherdálva azt a 80 milliárd forintot, amely azért keletkezett, mert voltak szívesek leállítani a beruházást.

Nyilván nekik ezért nem kell bíróságra járniuk, nem tették tönkre karrierjüket, nem ment rá a politika irányította vádakra az utóbbi négy évük. Marad a glória - már ameddig hagyjuk nekik.



 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása