" Az idő igaz, S eldönti, ami nem az. " - Petőfi Sándor
Az ügy dokumentumaiért látogassa meg a www.hagyomiklos.com-ot!

okt
29

Újabb tanú erősítette meg a Kecskeméten folyó BKV-perben a bíróságon, hogy - szemben a vádirattal - szükséges és hatékony volt a közlekedési vállalattal szerződött tanácsadó cég tevékenysége.

euro.jpg

A 4-es metró beruházást felügyelő volt BKV-s projektigazgató szerint több tízmilliárd forintos megtakarítást értek el a cég munkájával. B. Árpád a MÁV Zrt. európai uniós programok főosztályának éléről került a DBR Metró projektigazgatóság vezető pozíciójába 2007 áprilisában - ekkor indultak el a metró fúrópajzsai -, ahol egészen 2008 szeptemberének végéig dolgozott. A tanú elmondta azt is, hogy Becker László akkori metróbiztos hívására érkezett, mivel elindult az EU-s pályázat a 4-es metróval összefüggésben, neki pedig volt már tapasztalata ilyen projektekben.

A tanú visszaemlékezése szerint a legfőbb feladata a kohéziós alap támogatási kérelemmel kapcsolatos munkák elvégzése és koordinálása, illetve a felmerülő problémák kezelése volt. Ennek kapcsán felhívta arra a bíróság figyelmét, hogy kemény előírások vannak Brüsszel felől arra nézve, hogy milyen lehet egy ilyen volumenű beruházás lebonyolítása, milyen projektszervezetben kell működnie az irányításnak. Kiemelte: a tanácsadócég munkájának köszönhetően nem dőlt be a beruházás 2007. elején, a kivitelezők nem ugrottak egymás,- illetve a beruházó nyakának.

A tanácsadócég döntés-előkészítő tanulmányainak, kockázatelemzéseinek köszönhetően több tízmilliárd forintos megtakarítást értek el rendkívül professzionális munkával- mondta el a tanú. Több olyan intézkedés történt, amivel nagyobb hatékonyságot értek el, és olcsóbb lett a projekt. Megítélése szerint megfeszített ütemben zajlottak a munkák. Példaként említette, hogy a Fővám téri állomás kapcsán felmerülő problémák megoldására három nap és három éjjel folyamatosan dolgoztak a tanácsadócég munkatársaival karöltve. A tanú megerősítette a tárgyalás során többször elhangzottakat, miszerint a DBR nem volt alkalmas a beruházásnak a lebonyolítására, ezért is volt szükség a tanácsadócégre, közös munkájuk eredményeként pedig szereztek az országnak egymilliárd eurónyi uniós támogatást a 4-es metróra.

Forrás: Népszava online

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása