Annak ellenére, hogy az évek óta húzódó építkezés eredménye sem Tarlós István főpolgármester érdeme, elődje, Demszky Gábor nélkül fog sütkérezni a 4-es metró befejezésének fényében. A baj csak az, hogy a helyzet korán sem fényes.
- Nincs pénze a BKK-nak. Az évi 150 milliárdos kiadásainak csak nagyjából a felét fedezik a jegybevételek.
- Az állami több tízmilliárdos kipótlása pedig valójában elég rövid pórázon tartja a főpolgármestert.
- Az egész BKK helyzete bizonytalan, nem tudni ugyanis, hogy végül az állam átveszi-e a vállalatot, vagy sem.
- A tűzvédelmi próbán sikerült teljesen elárasztani a Gellért téri állomás műszaki helyiségeit, aminek következtében az összes elektromos berendezést ki kellett cserélni.
- Egy másik állomáson a vízködösítő rendszer teljesen eláztatta az egyik Alstom-kocsit, ami miatt több fontos alkatrészét ki kellett cserélni.
- Várhatóan a tesztidőszak után is előfordulnak majd fennakadások és finomhangolások.
- Az új vonalon utazók számíthatnak olyan hibákra ami miatt el kell hagyniuk a szerelvényeket.
- Olyan kellemetlen hibák is várhatóak, ami miatt nem tudják majd tartani a menetidőt.
- Annak ellenére, hogy a metróhasználat ösztönzése miatt variáltak át 48 járatot, a négyes metró elindítása után hónapokig nem csökken a felszíni járatok kapacitása.
És akinek ez nem lenne elég, Tarlós a saját szavaival fogalmazta meg:
- "A Jóisten és a Siemens kezében vagyunk”
Minden műszaki rizikó ellenére hajszolják a beruházás átadását, hiszen a választások előtt egy héttel közös Fidesz-CÖF buli lesz a városban. Addigra készen kell lenni, nincs mese..