" Az idő igaz, S eldönti, ami nem az. " - Petőfi Sándor
Az ügy dokumentumaiért látogassa meg a www.hagyomiklos.com-ot!

már
13

Választások egy hónap múlva, és ahogy az ilyenkor lenni szokott, valahogy minden felgyorsul, célegyenesbe érkezik vagy gyors megoldás előtt áll. Kerül amibe kerül.

Tarlós-Vizázy nol. fotó.jpg

Nyerésre állunk a metróháborúban! Jó persze, erőltetett eme szóösszetétel, de a harcos szlogenek akalmazása a kétharmad, vagy inkább a miniszterelnök kedvenc kifejezési módja. Legalábbis ebben a ciklusban. Így hát alkalmazkodjunk mi is, marad a metróháború.

Persze ez nem egy szimpla csörte, ez egy kétfrontos háború. Van itt ugye nekünk a négyes vonal, a maga fájdalmas születésével, illetve diadalmas átadásával. A mellékhadszíntéren pedig ott találjuk a már lassan nap mint nap lerohadó észak-déli vonalat, a hármas metrót.

Választások egy hónap múlva, és ahogy az ilyenkor lenni szokott, valahogy minden felgyorsul, célegyenesbe érkezik vagy gyors megoldás előtt áll. Kerül amibe kerül. A Figyelő információi szerint orosz segítséggel fogják ezt a gyors megoldást abszolválni a hármas vonal esetében. A lap szerint lényegében újonnan gyártott kocsik jönnének Budapestre. 222 darab szerelvény, mintegy 60 milliárd forintért. A típus a 80-as évek konstrukciója, az annak megfelelő technikai színvonallal. Karbantartásuk és energiafelhasználásuk kedvezőtlen, de gyorsan rendszerbe lehet állítani őket, és ez nyilván a legfontosabb szempont. Valljuk be, van benne valami. Nézzük mi van a másik fronton.

Most úgy néz ki, hogy a főpolgármester éppen a Hősök terére összehívott Fidesz-nagygyűlés, illetve az odaérkező Békemenet előtt egy nappal átadhatja a budapestieknek a sokat átkozott négyes metróvonalat. A Népszabadság információi szerint szinte már biztos, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság a jövő héten kiadja az ideiglenes használatbavételi engedélyt a szerelvényekre, az alagútra, majd egy hét múlva az egész vonalra. Ezzel az utolsó akadály is elhárulhat a március 28-ra tervezett átadó ünnepség elől, és lezárulhat az eddigi legnagyobb beruházás, amit e kicsiny ország látott. Épp időben, hogy elkezdődhessen egy még nagyobb. Amiről biztosan többet fognak vitázni, mint  a négyes metróról valaha is.  Mindenesetre míg Paks 2 témáját nem sikerül a választási kampányba behozni, a budapesti erőltetett menet célba ér, és a főpolgármester átadhatja az új vonalat. Glorious victory - dicső győzelem!

Sok minden elfelejtődik ilyenkor. Vagy tudatosan hallgatnak róla, egyre megy. Nem hívják meg az előző városvezetőt, Demszky Gábort, mert nem érdemli meg. Nyilván lehet ezt így csinálni, meg lehetett volna nagyvonalúnak lenni, de a pártpolitika mindent felülír. Egy országgyűlési választás kampányfinise nem a kulturált megoldások időszaka, illetve józan számvetést sem ilyenkor készítenek. A tények elsiklanak a dicshimnuszok, és a kardcsörtetés közben. Maradnak az egyszerű kérdések, már ha fel lehet őket tenni.

Először is hogy hol, és mikor kapott lendületet a beruházás? Mikor vontak be profi projektmenedzsment céget, illetve mikor és kiknek köszönhetően sikerült uniós támogatást bevonni a finanszírozásba? Mikor kezdődött a kivitelezés érdemi része és miért, kik miatt csúszott éveken át a beruházás? Miért kellett a tanácsadás, illetve az a cég, amely ezt végezte milyen más beruházásoknál adott még szakértői támogatást?

Csak hogy bezárjuk a kört, és ne hagyjuk megszakadni a metanarratíva fonalát. Mint az a BKV-per tárgyalásán kiderült, az említett cég, amely a vád szerint haszontalan tanulmányokat készített a négyes metró beruházás kapcsán, olyan munkákhoz is adott szakértői támogatást, mint például a paksi atomerőmű bővítését szolgáló Lévai-projekt. Nem mellékesen a  Miniszterelnökség is a megrendelőik között van, ahogy több közigazgatási szerv is a múltban, illetve a jelenben. És ez csak az egyik érdekesebb vetülete az eseményeknek.

A március 28-ra tervezett átadásig blogunk megpróbálja egy más megvilágításból elemezni ezt a megaberuházást, amely építészeti megoldásai révén remélhetőleg a főváros büszkesége lesz. Számba vesszük, hogy a BKV-perben mi a 4-es metróval kapcsolatos vád, illetve hogy a tárgyalási napok folyamán milyen tények derültek ki ezzel kapcsolatban. Mert nem számítanak a dicshimnuszok, nem számít a kardcsörtetés. Csak a tények.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása