Nem volt jó ómen a moszkvai metrószerencsétlenség: Budapesten még aznap tűz ütött ki a 3-as metrón (és másik két vonalon is problémák adódtak). Ám hiába válik egyre életveszélyesebbé a vonal, felújítására még éveket kell várnunk, az időhúzás pedig a Budapesti utasok életébe is kerülhet.
Moszkvában 21 ember vesztette életét a váltóhiba okozta metrószerencsétlenségben. Budapesten pedig egy nap leforgása alatt baleset volt az egyik metrón, tűz a másikon, és pótlóbuszok jártak a harmadik helyett egy szakaszon. (Csak a 4-es ment rendesen - bár azon meg nem utaznak.)
A budapesti metrókkal kapcsolatos problémák nem újkeletűek (A 3-as metró legutóbb múlt novemberben gyulladt ki.), tulajdonképpen mind a négy metróvonalunkkal baj van. A kérdés csak az, hogy mikorra szándékozik a városvezetés kezdeni valamit az életveszélyes állapotokkal.
A Tarlós-Lázár cicaharc miatt ugyanis Lázár János előbb magához vonta a készülő budapesti közlekedési projekteket, majd le is állíttatta őket. Igaz később, a választás előtt még garanciát vállalt az elavult metróvonal felújítása, ám ez 4-5 éven belül még el sem kezdődhet.
"Ha most kezdik el felújítani a 3-as metrót, már az is késő - nyilatkozta Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke - mivel a vonal felújítása előkészítéssel együtt 6-7 évet vehet igénybe. A síneket korrodált aljzatra rakják le, ettől ingatag az egész. Könnyen adódhat olyan pálya- vagy váltóhiba, ami miatt huzamosabb időre le kell állítani a szerelvényeket. "
A váltóhiba tehát egyáltalán nem kizárt nálunk sem. Reméljük azonban, hogy a városvezetés még azelőtt intézkedik, mielőtt egy a moszkvaihoz hasonló metrókatasztrófa megismétlődik Budapest alatt.