" Az idő igaz, S eldönti, ami nem az. " - Petőfi Sándor
Az ügy dokumentumaiért látogassa meg a www.hagyomiklos.com-ot!

okt
4

2011-ben készült fényképekkel bizonyították volna a HÉV utastájékoztató rendszerének 2008-as állapotát a Kecskeméti Törvényszéken. Ebből komikus kavarodás lett, de a vádat bizonyítani továbbra sem sikerült.
Névtelen 1.bmp

A csütörtöki tárgyalási napon ismét a C.C. Soft Kft. szerződései kerültek terítékre. A meghallgatott tanúk a BKV beruházási főosztályán a HÉV utastájékoztató-projekt felelősei voltak. Egyikük, P.F., mint mondta, úgy érzi, hogy 2007 októberében, a sajtóbotrány kirobbanásakor azért került ebbe a szerepkörbe, mert tapasztalatlan és irányítható volt. Kijelentette, hogy 2007 novemberére megkezdődhetett a tesztüzem, és bár több hibára is fény derült, a C.C. Soft szakemberei mindent megtettek a rendszer működésének biztosítására. A tanú nyomozati vallomásában azt állította, hogy Balogh Zsolt, az akkori műszaki vezérigazgató-helyettes magához vonta a döntési jogköröket. Ezzel a vád koncepcióját támasztotta volna alá, de a védelem kérdéseire most elmondta, hogy a vádlottak közül őt senki nem utasította törvénytelenségre, illetve szabálytalanságok elkövetésére. Az ügy harmadrendű vádlottja, Antal Attila egykori BKV-vezérigazgató észrevételében megjegyezte, hogy amennyiben P.F. nem írta volna alá a vádban szereplő teljesítés-igazolásokat, akkor a C.C. Soft-ot nem fizethették volna ki, és a projekt, aminek a tanú a fő felelőse volt, leállt volna.

Az nap másik tanúja K.G., P.F. elődje volt, akit főképp a pályázati kiírással kapcsolatban kérdeztek. K.G. tagadta, hogy a pályáztatás során a C.C. Soft Kft. versenytársára, az Autocom Kft.-re szabták volna a feltételrendszert. Ügyvédi kérdésre közölte, a pályázat nyertesével, és annak munkájával kapcsolatos észrevételeket szóban tette meg, miután villamosmérnökként a műszaki és ajánlattételi dokumentáció összeállításában vett részt.

A bevezetőben említett vígjátéki jelenetekre akkor került sor, amikor a C.C. Soft által elvégzett munkát bizonyító fotókat mutatták be a bíróságnak. P.F. ugyanis elmondta, hogy a BKV-s belső vizsgálat dokumentumait ő állította össze, fényképeket is csatolt, de a most bemutatott képi anyagra nem ismert rá. Időbe telt, de kiderült, hogy ez azért lehetséges, mert a fényképek nem azok voltak: a bíróságon bemutatott képanyagot 2011. április 27-én készítették, két és fél évvel a C.C. Soft Kft. garanciavállalásainak határideje után. Antal Attilának ehhez is volt hozzáfűznivalója: az egykori vezérigazgató megjegyezte, hogy idén szeptemberben ő is készített képeket a HÉV-állomásokon. Ezek alapján a berendezések még mindig jó állapotban vannak, a BKV kis odafigyeléssel száz százalékosan tudná működtetni a rendszert, ami 2008 végén 96.9 százalékos rendelkezésre állási mutatóval rendelkezett. 

Forrás: stop.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása