Ezzel lényegében felvállalják, hogy az OBH működése nem a ráción és a jogon alapszik, hanem az ezotérián és a jósláson. Ráadásul a bíróság ismét önellentmondásba keveredett azzal, hogy reklámajándékokra költ.
Handó hivatalában mindenkinek elment az esze?
"Nemsokára talán már ribancrendszámmal fogja reklámozni magát az Országos Bírósági Hivatal" - veti fel címében a 444.
Az igazságszolgáltatás hazai csúcsszerve ugyanis lemosható OBH-tetkóval népszerűsíti magát és általában a bíróságokat a Szigeten. A vállalkozó kedvűek az OBH standnál továbbá a börtönszlenggel is megismerkedhetnek.
A leginkább egy elrontott Való Világ emblémára hasonlító tetoválás motívumához zavarba ejtő magyarázatot is mellékelt az OBH:
"Egymást kiegészítő kozmikus erők"? "Asztrológiából ismert mérleg szimbólum"? "spirituális középhely megtalálása a cél"? Ezeket mégis hogy kellene értelmeznünk?
Most tényleg nyíltan felvállalják, hogy a bíróság működése nem a ráción és a jogon alapszik, hanem az ezotérián és a jósláson?
"Félek, hogy az OBH-nál valami súlyosan nagy baj alakul! Mindeddig azt gondoltam, hogy a bírósági működés az ész, a ráció, a jog, és természeti törvények fundamentumán alapul. Nem pedig ezotériára, asztrológiára, sámánkodásra vagy mire hajazó jósda"
- kommentálta a dolgot a Veress Jenő, a népszava újságírója. Fenntartásaival pedig teljesen egyet tudunk érteni.
A motívum zavaros magyarázata mellett, azonban az is aggályos, hogy a bíróság újra önellentmondásba keveredett.
A BKV-ügy vádirata szerint Hagyó Miklós egykori főpolgármester-helyettes és társai százmilliós károkat okoztak a BKV-nak azzal, hogy feleslegesen költöttek marketingre. Az ügyészség szerint ugyanis “szükségtelen a monopol helyzetben lévő közösségi közlekedés népszerűsítése.”
Ezzel szemben a BKK (és egyébként minden "monopol helyzetben lévő válallalat") jelenleg is költ marketingre. A tetkókból nyilvánvaló, hogy még az OBH is.
Nem meglepő módon azonban saját maguk ellen nem indítottak eljárást. Sem idén, sem 2014-ben, amikor a Szigeten a BIROSAG.HU sátornál a fiatalok BIROSAG.HU-s napszemüvegekkel, BIROSAG.HU-s pólóban feszítve népszerűsítették az OBH-t, a Kúriát és a törvényszékeket is magába foglaló honlapot.
Azok után tehát, hogy a vádiratban elítélik a “monopolhelyzetben lévő” szolgáltatások marketing tevékenységét, Handó Tünde bírósága milyen jogon szórja az adófizetők pénzét reklámajándékokra?
Egyébként aki a bírósági standon készített „tetoválását” bármely közösségi oldalon megosztja (#szigetbirosag), további ajándékokat kaphat. A különböző médiumok újságíróinak persze rögtön be is indult a fantáziája, miféle ajándékokra számíthatunk:
- "Szájerné elkészíti a horoszkópját vagy pénzenergiát küld?"
- "OBH-s kokószelence?"
- "OBH-logóval gravírozott vipera?"
- "Üt, mint a Hivatal eljárásrendje"- feliratos baseballütő?"
És a bónusz kérdés, amit egy kommentelő vetett fel: "mondjanak egy jó indokot arra miért fontos a börtönszleng ismerete egy átlag polgár számára?"