Fontos nap volt a keddi a BKV-per szempontjából. Meghallgatták végre a C.C. Soft vezért. Azt az embert, aki releváns információkkal tud szolgálni arra nézve, hogy végül is miért így alakult a szentendrei HÉV-vonal utastájékoztatási rendszerének hányatott története.
Mert ki is ő? E. A. az akkor még létező, és abban az időben ötszázmilliós árbevételű cégnek a vezetője, amely leszerződött a közlekedési vállalattal a rendszer kiépítésére. Nem mellékesen a vádirat szerint ő az az ember, aki szóban és sms-ben fenyegette Balogh Zsoltot, hogy írja alá a teljesítési igazolást, miáltal a C.C. Soft hozzájutott a pénzéhez.
Laikusként nem tisztem minősíteni a vádhatóság tevékenységét, de miután összerakták ezt a vádiratot, akkor nem annak kellett volna lenni az első dolognak, hogy behívják ezt az embert, és feltesznek neki kérdéseket? Mert hát a vádirat szerint fenyegette az akkori vezérigazgató-helyettest egy olyan szerződés nyomán, amely állítólagosan 110 millió forint vagyoni hátrányt okozott a BKV-nak. A közpénzen tartott BKV-nak.
Behívták? Dehogy. Nem voltak rá kíváncsiak. Pedig miután a sajtóból értesült E. A. a fejleményekről,ügyvédjén keresztül jelentkezett a hatóságoknál, hogy ugyan őt is hallgassák már meg ez ügyben. Nem tartottak rá igényt. Most a harmadrendű vádlott Antal Attila indítványára a bíróság előtt mondhatta el az ő igazát erről az ügyről.
Miket állít E. A.? Nem fenyegette Balogh Zsoltot. Nem ismerte Hagyó Miklóst. Látta persze egyszer egy temetésen, de még a köszönésig sem jutottak el. A rendszer működőképes volt, egy évvel a műszaki átadás-átvétel után is, a próbaüzem megfelelően lezajlott.Tökéletesen fel voltak készülve a munkára, szoftrverfejlesztőként minisztériumoknak, önkormányzatoknak dolgoztak százmilliós nagyságrendben.
Ezzel kapcsolatban nem lehet elmenni egy vicces tény mellett. Antal Attila hozzászólásában jelezte, hogy az egyik vezető fejlesztő, aki az utastájékoztató rendszeren dolgozott a C.C. Soft kötelékében, most ugyanebben a munkakörben a Synergonnak dolgozik a Futár rendszer projekten. Most biztos van szakértelme, akkor meg biztos nem volt. Mármint ha jól értem azt a kitételt a vádiratban, miszerint alkalmatlan volt a C.C Soft a munkák elvégzésére. De lehet hogy az az oka, hogy itt 110 millióról van szó, a Futár meg 6.7 milliárdba kerül...
Na de vissza E. A.-hoz! Azt is elmondta, hogy azért kellett módosítani az eredeti szerződést, mert a közlekedési vállalat reklám célokra is fel akarta használni a már sokat emlegetett kijelzőket. Ergo más típusú kijelzők kellettek. Olyanok, amelyeket a külső hatásoktól is máshogyan kellett megvédeni, mint az eredeti kiírásban szerepelt berendezéseket. Az már szinte mellékes, hogy a BKV “elfelejtette” tudatosítani a munkára pályázókban, hogy egy harmadik féllel (Thales) is együtt kell működniük a rendszer fejlesztésében - és ezért a harmadik fél még komoly pénzt is elkérhet.
Ha viccesen akarjuk megítélni ezt a vádpontot keddi tárgyalási nap, és sok-sok tanú meghallgatása után, talán a legpontosabb, ha úgy fogalmazok: minden igaz, és annak az ellenkezője is. Persze nincs még vége. A bíróság precízen dolgozik. Jön még E. A. Kecskemétre.