" Az idő igaz, S eldönti, ami nem az. " - Petőfi Sándor
Az ügy dokumentumaiért látogassa meg a www.hagyomiklos.com-ot!

jan
13

Ma már városszerte láthatóak a Futár-rendszer kijelzői, amiken hol hibaüzeneteket, hol általános tájékoztatást olvashatunk. De tény, én magam is láttam már működő Futár-kijelzőt. Ami azóta megint csak két sorban tájékoztat arról, hogy ő van. Pontosabban egyszer majd működni fog. Valamikor. Gondolom március végétől úgy április közepéig. 

20130527-futar-utastajekoztato-kijelzok-a-bkk-megalloiban22_1.jpg

Akkor készen lesz minden, még ha csak ideiglenesen is. Persze az sem derült ki nyár óta, hogy végül is mi számít próbaüzemnek. Nyilván egy komplex rendszerről beszélünk, nyilván nem egyszerű a dolga a kivitelezőnek, és nyilván nem akar belefutni a BKK egy olyan játékba, ahol azt számolják az kötekedő bloggerek, hogy a 257-ből miért csak mondjuk 100 működik. Próbaüzem van - szól a kommunikáció. “A finomhangolások és az alkalmankénti rendszermódosítások idejére a valós idejű vezérlést alkalmanként lekapcsolhatjuk annak érdekében, hogy elkerüljük a téves adatok megjelenését. Az esetleges rövid idejű leállások tehát a teszt részét képezik.” Nincs is ezzel gondom, csak hát ez hétmilliárd forint emberek!

A Synergon Informatika Nyrt. leányvállalata, a Synergon Rendszerintegrátor Kft. nettó 6,976 milliárd forint összértékű, a fővárosi közösségi közlekedés fejlesztésére irányuló megállapodást írt alá a BKV Zrt.-vel 2010. október 27-én.  A szerződés szerint a Synergon integrált diszpécser- és forgalomirányító központ kialakítását, 2295 darab jármű fedélzeti vezérlő és utastájékoztató berendezéssel történő felszerelését, 257 közterületi utastájékoztató berendezés, valamint 30 jelzőlámpás csomópontban forgalmi előnyben részesítő megoldások telepítését vállalta.

Hétmilliárdért.

Mindenesetre már most itt a bővítés ideje. A cég idén az utazási szokások változása alapján frissíti a rendszert, amelynek bővítésére azért is szükséges lesz, mert új járműveket helyeznek forgalomba a közlekedési társaságnál - írja a Népszabadság.  A járműpark megújulásával összhangban további fejlesztéseket valósít meg a cég.  A két szerződés összértéke 591 millió forint. Kamerarendszert szerelnek fel a Combino-villamosokra, valamint a BKK hajójáratait is integrálják az információs rendszerbe. Nagyszerű.  Örülünk! De tényleg.

Plusz hatszáz.

Ismételten hangsúlyozni szeretném, hogy maga az információs rendszer szükséges, hasznos és modern, európai megoldás. Pusztán jelezni szerettem volna, hogy a Futár-rendszer  már szükséges frissítésére szánt 591 millió forintos összeg ötször több, mint a szentendrei HÉV vonal utastájékoztató rendszerének költsége volt. Erről a BKV-per tárgyalásán hetekig folyt a vita. Jöttek a szakértők, hogy ez olcsó volt, drága volt, üzembiztos-e a kijelző. Meg arról, hogy és miért késtek a kivitelezéssel heteket. Lehet, egyszer majd egy másik bíróságon, egy másik bíró előtt kérdezik meg a mostani kivitelezőket, meg a szakértőket, hogy ugyan mi került itt ennyibe? És hogy jó munkát végeztek-e?

Persze, ne legyük naivak. Az emberek gyorsan felejtenek. A vezető kormánypárt  meg törli a 2006 előtti dokumentációkat a honlapjáról, hogy elkerüljék az önmaguk számára kínos analógiákat. Mit várunk? Lesz értelme az összehasonlításnak?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.