" Az idő igaz, S eldönti, ami nem az. " - Petőfi Sándor
Az ügy dokumentumaiért látogassa meg a www.hagyomiklos.com-ot!

dec
19

A BKV-ügy egyik vádpontja szerint a C. C. Soft Kft.-vel „A szentendrei HÉV Batthyányi tér–Békásmegyer állomások közötti vizuális utastájékoztató rendszer kiépítésére” kötött szerződés miatt a BKV Zrt.-t összesen 118 millió 800 ezer forint vagyoni hátrány érte. Pedig a rendszer azóta is működik.

20100323accsoftkf9.jpg(Forrás: origo.hu)

 

DEBRECEN

22 db digitális kijelző, valamint egy óriás kijelző – hat éve 172 millió forint, jelenlegi korszerűsítés 124 millió forint

2006. augusztus 20.: A HC Linear Kft. alvállalkozóként hét hónapos kivitelezést követően átadta a Debreceni Közlekedési Vállalatnak a komplex GPS alapú utastájékoztató és forgalomirányítási rendszert

2012. május 18.: „Drága volt, mégsem működik egyetlen digitális kijelző sem a debreceni villamosmegállókban. A DKV utastájékoztató rendszere eredetileg azt mutatta volna, mikor mikor érkezik a megállóba a szerelvény. Most még az időt sem jelzi pontosan. 

Az 1-es villamos utastájékoztatási rendszerét alig 6 éve építették ki 172 millió forintból uniós támogatással. Úgy tudjuk, a DKV Zrt. nem tervezi a rendszer javíttatását, mert az már elavult. Ezért most újabb rendszert építenek ki újabb milliókért.

A DKV Debreceni Közlekedési Zrt. levélben reagált írásunkra:

A villamos-megállóhelyeken található 22 db digitális kijelző, valamint a Petőfi téri óriás kijelző 2006 augusztusában a Civitas II. Európai Uniós Pályázati program keretében valósult meg. A rendszer az akkori kor követelményeinek megfelelő, korszerű volt. A jelenleg közel hat éves utastájékoztató rendszer, a technika „nagyléptékű” fejlődése miatt részben elavult.

Társaságunk – mint arról már a közvéleményt is többször tájékoztattuk az elmúlt hónapokban – 2009-ben, Debreceni közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalának fejlesztése projekt elnevezéssel, az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával közel 440 millió forint pályázati pénzt nyert. Ennek köszönhetően, más infrastrukturális fejlesztés mellett, lehetőség nyílt az utastájékoztató, valamint a forgalomirányítási rendszer fejlesztésére.

Jelenleg a megállóhelyi, illetve a járművek digitális utastájékoztató rendszerének fejlesztéséhez szükséges közbeszerzési eljárás zajlik. A korszerűsítés várhatóan 124 millió forintba fog kerülni.”

 

KAPOSVÁR

2012. szeptember 4.: „Európai uniós támogatással, 571 millió forintos közlekedés-fejlesztési programot indít Kaposvár.”

„A dinamikus utastájékoztató rendszer keretében 40 buszmegállóban és 2 pályaudvari helyszínen nagyméretű elektronikus tájékoztató táblákat helyeznek ki. Ezekről minden szükséges információt megtudhatnak majd az utasok: például azt, hogy mik az indulási és érkezési időpontok, melyik járattal hová utazhatnak, melyek az átszállási lehetőségek, sőt GPS koordináták alapján a táblák azt is mutatják majd, hogy merre jár éppen a busz és hogy hány percet kell várni, hogy a megállóhelyre érkezzen.”

 

GYŐR

2012. február 28.: „Több száz autóbuszba szereltek be új típusú utastájékoztató rendszert, és huszonnégy megállóban vannak új információs oszlopok. Ez utóbbiak a következő autóbusz várható érkezését is közlik. Húsz nagyforgalmú megállóba telepítettek éjjel-nappal üzemelő jegy- és bérletkiadó automatát. Az 563 millió forintba kerülő beruházástól az autóbuszon utazók számának növekedését várják.”

 

 

SZABOLCS-SZATMÁR-BEREG MEGYE

2012. szeptember 13.: „Az Európai Unió támogatásával, közel félmilliárd forint beruházással fejlesztette a közösségi közlekedést Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a Szabolcs Volán Zrt.; a társaság modern forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszert épített ki a térség helyközi autóbusz-járatainak hálózatán.”

„...a 443 millió forint értékű fejlesztéshez Brüsszel – pályázat alapján – 78,85 százalékos arányú támogatást, csaknem 348 millió forintot adott, így mindössze 95 millió forint saját forrásra volt szükség a beruházásnál. Az összegből számítógép alapú GPS technológiára épülő fedélzeti pénztárgéppel, utastájékoztató kijelzővel és hangos információközlővel, továbbá utasszámláló, valamint üzemanyagszint-mérő berendezéssel szerelték fel az autóbuszokat. Hat, a nyíregyházi, mátészalkai, kisvárdai, fehérgyarmati, vásárosnaményi és a nyírbátori autóbusz-pályaudvaron szintén kihelyeztek utastájékoztató kijelzőt, továbbá hat nyíregyházi helyközi megállóhelyet is elláttak információs eszközzel.”

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.