" Az idő igaz, S eldönti, ami nem az. " - Petőfi Sándor
Az ügy dokumentumaiért látogassa meg a www.hagyomiklos.com-ot!

már
18

Most hogy közeledik a 4-es metró átadása, adott a magas labda. Mármint hogy a történeti hűség kedvéért ,és/vagy mert az emberek gyorsan felejtenek, rávilágítsunk néhány olyan tényre, amelyek elsikkadni látszanak az izzadságos választási véghajrában. Megpróbáljuk egy másik aspektusból vizsgálni Közép-Európa egyik legnagyobb beruházását, nehogy elvesszünk az állami sikerpropaganda meseországában. Mert hogy van itt még mellé egy történet...

4es_metro8_resize2_858x558.jpg

Ígéretünknek megfelelően megpróbáljuk felidézni, hogy a BKV-per hogyan kapcsolódik az új metróvonal átadásához, illetve milyen vádak fogalmazódtak meg ezzel kapcsolatosan a jelenleg hontalan BKV-perben. Meg persze ha már van lehetőségünk rá, tartsunk egy kis ferde tükröt a regnáló hatalom felé. Egyszerű matek lesz, nem több. És persze nem pazaroljuk a karaktert, ergo nem írunk le nyolcjegyű számokat, és nem emlegetjük a Simicskát meg a milliárdokat. Csak és szigorúan a legutóbbi esetet idézzük írásunk elé,példaként a kedves olvasó tudatos. és szándékos befolyásolása céljából:

“Tanulmányírásra kapott 24 millió forintos megrendelést a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium volt államtitkárának a barátnője. Detre Diána windszörfös olimpikon kft.-je a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala hirdetmény közzététele nélkül kiírt tenderén nyert. Állítólag Gál András Leventének nem volt semmilyen befolyása a közbeszerzés kimenetelére. Navracsics Tibor vizsgálatot indított” - Index.

Számolgatjuk a napokat a vizsgálat befejezéséig, de addig is íme a történet:

A BKV-per I/21.-es vádpontja összegszerűen az ügy legjelentősebb vádja Hagyó Miklós ellen. A vádirat szerint 2007. év elején Hagyónak a külön költségvetéssel rendelkező 4-es Metró beruházással kapcsolatban a Költségvetési Bizottság részére beszámolót kellett készítenie. A volt főpolgármester-helyettes 2006. december végén, 2007. január elején utasította Antal Attilát, mint vezérigazgatót, hogy ezt az elemző munkát számára az AAM Zrt.-vel végeztesse el. Antal e célból 2007. január hó 24. napján 50 millió forintos keretösszeggel megbízási szerződést kötött az AAM Zrt.-vei a „Metro4 projekt koordinációs feladatainak támogatása, projektmenedzsment, projektadminisztrációs feladatok, valamint minőségbiztosítási tevékenység” címen. A cég rövid határidővel, nyolc nap alatt a munkát elvégezte, amit Hagyó Miklós I. rendű használt fel főpolgármester-helyettesi tevékenysége során. A BKV Zrt. számára szükségtelen szolgáltatás ellenértékét, összesen 50.093.400,- Ft-ot a BKV Zrt. kiegyenlítette. Majd Antal Attila 2007. december hó 22. napján két további szerződést kötött, mindkettőt öt év időtartamra.

Itt a vád tehát ötvenmillió...

2013 őszén, még Kecskeméten több tanú szólalt meg az AAM Zrt. tanácsadói szerződései kapcsán. A vád szerint az első, szükségtelen tanulmányt a BKV rendelte meg az AAM Zrt.-től ötvenmillió forintért, holott a vádhatóság szerint ezt a városházának kellett volna kifizetnie. A vádirat szerint Hagyó 2006. december végén utasította Antal Attila akkori BKV vezérigazgatót, hogy ezt az elemző munkát számára az AAM Zrt.-vel végeztesse el. A vádiratból nem derül ki egyértelműen, hogy a vádhatóság azt rója-e Hagyó terhére, hogy a szerződés ellenértékét más forrásból kellett volna kielégíteni, vagy hogy a szerződés megkötése önmagában volt szükségtelen.

Az már nem kérdés, hogy az első rendű vádlott nem utasította Antal Attilát a szerződés megkötésére. Ezt maga Antal ismerte el majd egy éve Kecskeméten, ahogy azt is, hogy milyen nyomásra tette a Hagyóra terhelő vallomását.

Ahogy lassan az sem kérdés, hogy szükséges volt-e az AAM részvétele a 4-es metró projektben. Merthogy bíróság előtt a tanúk egytől-egyig azt erősítették meg, hogy igenis szükség volt a projektmenedzser cég bevonására.

Az egykori DBR projektigazgató állt elő az egymilliárd eurós számmal.

Mármint hogy az AAM munkájának is köszönhetően ennyit sikerült lehívni az EU kohéziós alapjából amellett, hogy több tízmilliárd forintnyi összeget takarítottak meg annak kapcsán, hogy koordinálta a beruházást a tanácsadó cég. Kis magyar abszurd, hogy míg az ügyészség azt próbálja bebizonyítani, hogy a cég felesleges munkát végzett sok pénzért, addig az általa is beidézett tanúk ennek folyamatosan az ellenkezőjét támasztották alá. A cég elnyeri a megbízást, és mit találnak? 14 munkatársat, ebből mindösszesen nyolc mérnököt, akik a DBR Metró Projekt Igazgatóság keretén belül foglalkoznak nem hogy Magyarország, de Közép-Kelet Európa legnagyobb projektjével. Ami persze már akkor egy 100 milliárdos túlfutással áll.

Csak hogy a számok tiszták legyenek: az AAM részvételének kezdetén, tehát 2007 januárjában már 270 milliárdos összköltéggel számolnak a teljes beruházásra nézve, ami 170 milliárdról indult annak idején. Nyilván meg lehet kérdezni, hogy az a néhány év csúszás, amit az első Orbán-kormány idején szenvedett el a beruházás, mennyi is úgy pénzben kifejezve..

Akkor vissza a feladóhoz. Szóval van itt egy 50 milliós szám egy olyan munkáért, aminek segítségével milliárdokat lehetett megtakarítani és át lehet adni a metrót 2014 tavaszán, mit tesz Isten pont a választások előtt.

Akkor most vissza az Index információjára, csak hogy keretes legyen a blogunk:

Tanulmányírásra, kapcsolattervezésre kapott 24 millió forintos megrendelést egy windszörfös olimpikon kft.-je a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala hirdetmény közzététele nélkül kiírt tenderén...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása