" Az idő igaz, S eldönti, ami nem az. " - Petőfi Sándor
Az ügy dokumentumaiért látogassa meg a www.hagyomiklos.com-ot!

ápr
4

A budapesti 4-es metró évek óta a BKV egyik legnagyobb projektje. Miután egyszer elkészül, ez lesz az első teljesen automatikusan működő metró vonal Magyarországon. Összesen több mint 12 kilométeres, ami dél-Budától indul és Pest felé folytatódik a Duna alatt. A projekt közismert, azonban befejezetlensége miatt az ügy kritikusai lassúnak találták az építkezést, illetve hozzá nem értőnek a vezetést; árulkodó jelek a korrupt kormányra. A projekt felelősei azt állítják, hogy anyagi gondok és emberhiány okozza az igazi problémát. 

Hagyó Miklós eléggé ismert a projekttel kapcsolatban. 2006-tól 2010-ig ő volt Budapest főpolgármester-helyettese, és ebben a minőségben ő volt a felelős a város vagyonának politikai felügyeletéért. A Hagyó és 14 társa elleni BKV perben az ügyészség azt állítja, hogy Hagyó utasította az akkori BKV vezérigazgató Antal Attilát, hogy kössön üzleti megállapodást a magyar tanácsadói vállalattal, az AAM-mel, ami egy erős, állami szektor tapasztalattal rendelkezik. Az állítólagos célja a szerződésnek az volt, hogy értékelő jelentést adjon a Metro 4-es projektről. A terv az volt, hogy meggyőződjenek a minőségről és a projekt haladásáról „a vezetésről, az adminisztrációról ugyanúgy, mint a minőségbiztosítási tevékenységekről.” Az ügyészség azt állítja, hogy Hagyó igényelte a jelentés bemutatását a Városi Tanács Költségvetési Bizottságának.

421746_469882576406983_1531211086_n.jpg(Olvassa el a cikket eredeti, angol nyelvű formájában: http://www.facebook.com/thehagyocase, http://thehagyocase.wordpress.com/2013/02/19/hagyo-the-aam-contract-and-the-holey-accusations-from-the-prosecution/)

Ezen a ponton minden meglehetősen normálisnak tűnik. Ahogyan a Hagyó ügyben, úgy itt is akkor jelennek meg ellentmondások, amikor az ügyészség vádjait és módszertanát kezdjük elemezni. Az AAM-es szerződést illetően, az ügyészség állítja a vádirat 17. oldalának 21. pontjában/részében, hogy a szolgáltatások az AAM-től szükségtelenek voltak és, hogy 50,093,400 forintnyi anyagi kárt okoztak a BKV-nak. Itt megjelenik az első kérdés: Mi alapján határozta azt az ügyészség, hogy ez a szerződés szükségtelen volt?

Természetesen semmilyen magyarázatot nem nyújtottak az eredeti vádiratban. Ahogyan az ügyészség azóta sem magyarázta el a per alatt, hogy ez a szerződés és az ezzel kapcsolatos munka miért volt szükségtelen. Ettől a szimpla kérdéstől eltekintve, a legnagyobb cáfolata ennek az állításnak, hogy az ügyészség bevallottan elhanyagolt bármilyen konzultációt bármilyen szervezettől vagy magánszemélytől, aki alkalmas lenne arra, hogy meghatározza az AAM szerződés szükségességét.

Másrészt Hagyó Miklós az első bírósági vallomásában viszont terjedelmes bizonyítékkal támasztja alá a szerződés érdemességét. Talán a leglényegesebb, hogy Hagyó jelezte, hogy habár átkutatott több tízezer oldalnyi összegyűjtött bizonyítékot az AAM-mel kapcsolatban, nem találta meg a tényleges Metro4 értékelő jelentést… Hadd ismételjem meg újra: Az ügyészség nem nyújtotta be a Metro4 értékelő jelentéstét a per iratai közé. Ne felejtsük el, hogy ez az a vád, mely szerint Hagyó utasította a beosztottját, Antal Attilát hogy kössön meg egy szükségtelen szerződést az AAM-mel, amiből ő kierőszakolt egy jelentős összeget, és ez volt az egyik legjelentősebb indok arra, hogy Hagyó kénytelen volt elviselni a 9 hónapnyi börtönbüntetést a tárgyalás előtt. Az AAM vád volt az egyik legnagyobb előidézője annak, hogy Hagyó maffia szerű figurává vált, aki parancsolgat talpnyalóinak, hogy csinálják meg helyette a piszkos munkát. Valójában, ez a megkérdőjelezhető „szükségtelen” szerződés, amire Hagyó állítólag utasította beosztottját, hogy készítse el, egy fontos katalizátora az egész tárgyalásnak. Az ügyészség még csak bele sem tette a jelentést, az elsődleges bizonyítékot a per iratai közé. Hagyó vallomásának más részei határozottan támogatják az AAM-mel kötött szerződés szükségességét. Például tartalmaz számos a Városi Tanács akkori tagjaitól hallott idézetet, akik felülvizsgálták a jelentést az AAM-ről. Íme néhány részlet: 

„Ez teljesen korrekt, jól felkészült jelentés. Azt is megmutatja, hogy sok információ áll a rendelkezésünkre.
- volt Közlekedési Miniszter, Katona Kálmán”

„Megköszönhetjük mind a két előterjesztőnek, a főpolgármester helyettesnek (Hagyó Miklós) és Becker Lászlónak (Metro4 megbízott), hogy ez az anyag felkészült volt…”
Dr. Dancs Gábor

Még több idézet is létezik, melyek hitelesítik a szükségességét és értékességét az AAM-es értékelő jelentésnek. Ezek rendelkezésre állnak Hagyó vallomásának ebben a részében. Ráadásul szisztematikusan elmagyarázza, hogy, hogyan nem volt közvetlenül érintett a Metro4 projekttel vagy az AAM-mel. Elmondása szerint a Metro megbízott Becker László kormányozta a projekt fejlődését. Hagyó állította, hogy ő csupán a politikai képviselője volt a projektnek a Fővárosi Közgyűlésből. Ennek ellenére, ezekkel a hiányosságokkal a vád dokumentumaiban, továbbra is folytatódik a Hagyó elleni per. Amikor én érdeklődök azoktól, akik követik az ügyet, hogy ez, hogyan lehetséges – hogyan maradhat fenn egy per, ahol nyomasztó mennyiségű bizonyíték alátámasztja a vádlottak ártatlanságát – a magyarok csak megvonják a vállukat. „Ez Magyarország. Ez normális,” ez a tipikus felelet.

Kérlek, látogass el a http://www.hagyomiklos.com-ra, hogy megnézhesd az eredeti vádiratot és Hagyó Miklós vallomását.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.